تیم منتخب هفته دوم؛ عملیات موفق تثبیت جایگاه

تیم منتخب هفته دوم؛ عملیات موفق تثبیت جایگاه

پایگاه خبری فوتبالی- 2 برد، 6 مساوی و 15 گل؛ گزارش خلاصه آنچه در هفته دوم گذشت، بود.

به گزارش فوتبالی، هفته‌ای که اعضای تیم منتخبش، تلاشی ویژه برای تثبیت جایگاه‌شان انجام دادند و توانستند این عملیات را با موفقیت کامل کنند. با نمایش گندوز، حالا کمتر (و شاید هم، اصلا) جای خالی بیرانوند حس ‌شود. 48 ساعت بعد از جذب محمدی، امیری در سمت چپ عالی بود. شجاع خلیل‌زاده برابر تیم سابق، خودش را به بهترین شکل ممکن نمایش داد. رضاییان خیلی زود تبدیل به شاه‌مهره استقلال شد. و این قصه درباره بیشتر اعضای تیم منتخب هفته و ذخیره‌های‌شان صدق می‌کند.


* الکسیس گندوز

 آرامش خیلی زود به قفس توری پرسپولیس برگشت. گندوز در تبریز، کلکسیونی از واکنش‌های تماشایی را به اجرا گذاشت و بازی را به بهترین شکل ممکن جلو برد. بدون او، پرسپولیس بدون امتیاز و با یک شکست احتمالا سنگین به تهران برمی‌گشت.

ذخیره: هنوز کسی نتوانسته دروازه یوسوپوف ازبک را باز کند. گلری که برابر مس نشان داد می‌تواند با پرتاب‌هایش مثل دقیقه 47 پاس کلیدی هم بدهد.

* مجید نصیری

 بدون هیچ شک و تردیدی، این بهترین نمایش مجید نصیریِ جوان در تاریخ لیگ برتر بود. او به عنوان یک مدافع میانی در قلب خط دفاع مس رفسنجان، درخشان بود و اجازه کوچکترین خودنمایی را به مهاجمان میزبان نداد.

ذخیره: یک جوان دیگر توسط تارتار رونمایی شد: محمدمهدی زارع. بازیکنی که به عنوان زوج اندونگ، توانست زهر هجومی استقلال خوزستان را از بین ببرد.

* شجاع خلیل‌زاده

 همه آنچه از یک مدافع با مختصات بازی امثال خلیل‌زاده، نیاز است را او در تبریز برابر پرسپولیس انجام داد. به بهترین شکل ممکن از تله آفساید گذشت و گل زد و در امور دفاعی هم با آن تکل درخشان دقیقه 57 اجازه باز شدن دروازه تیمش را نداد.

ذخیره: با کوچ رضایی، مهدی محمدی تبدیل به مرکز ثقل دفاعی شمس‌آذر شد و توانست با بازوبند کاپیتانی دروازه چادرملو را باز کند.

* امین حزباوی

 حضور در سپاهان قطعا به او کمک می‌کند با سرعت بیشتری وارد فاز مردان اصلی تیم ملی شود. سپاهان هم با او، می‌تواند اقتدار دفاعی بیشتری را تجربه کند. حزباوی این هفته با گلش ثابت کرد روی ارسال‌ها از هر مهاجمی، خطرناک‌تر است.

ذخیره: سالهای زیادی از حضور موسی کولیبالی در فوتبال ایران می‌گذرد و او همچنان، مدافعی استاندارد است که می‌توان و باید رویش حساب جدی باز کرد.

* رامین رضاییان

 خیلی زود تبدیل به قطب اصلی بازی استقلال شد. رضاییان در قزوین، هر 2 گل استقلال را زد و توانست آبی‌ها را به بازی برگرداند. شماره 10 جز این 2 پنالتی، چند ارسال کلیدی و مناسب هم داشت که آرمان رمضانی و بقیه قدرش را ندانستند.

ذخیره: باز کردن دروازه تراکتور، خیلی زود ایوب العملود را به بازیکنی محبوب برای هواداران پرسپولیس تبدیل کرد. جایگیری شماره 20 در صحنه ارسال کرنر، 20 بود.

* احمدرضا زنده‌روح

یک هافبک دوگانه درخشان که مرکز زمین گل‌گهر را در دست دارد. زنده روح فعلا و در غیاب علیزاده باید بیشتر حواسش را به امور دفاعی بدهد و همین شاید باعث شده پاس‌های بلند و قطری‌اش بیشتر به چشم بیاید.

ذخیره: 4 تکل که بیشتر از تمام بازیکنان استقلال و ملوان بود؛ دیدیه اندونگ در همان زمان کم هم نشان داد توانایی زیادی دارد. هر 4 تکل او توپ را به اختیار استقلال درآورد.


* محمدحسین فلاح

 کوچ از پیکان به یزد و بازی برای چادرملو، تغییر در میل تهاجمی فلاح ایجاد نکرده است. او همچنان تشنه گل زدن است و در این راه، بخصوص در ضربات آزاد به خوبی بلد است در نقطه کور بازیکنان رقیب، بایستد و ضربه پایانی را بزند.

ذخیره: در این سن و سال، هنوز هم وحید امیری جزو بهترین‌هاست. دو واکنش دفاعی درخشان او در دقایق 1+90 و 5+90 اجازه باز شدن دروازه را نداد.

* محمد کریمی

 استاد مسلم ارسال از روی نقطه کرنر، این بار هم با چنین سناریویی گل ساخت. کریمی برابر خیبر با توجه به نوع بازی دابو، کمی جلوتر رفت و توانست نبض بازی را طبق معمول در دست بگیرد. او در سپاهانِ مورایس، احتمالا بدون جانشین‌ترین مهره است.

ذخیره: ریز شدن در جزییات بازی محمد عمری، ثابت می‌کند شماره 10 که پایه‌گذار گل دوم ملوان بود، با حضور در نزدیک‌ترین فاصله به چشمی، چطور در بازیسازی استقلال خلل ایجاد کرد.


* عارف حاجی‌عیدی

یک گل فوق‌العاده زیبا زد و پیش از آن در دقیقه 26 با شوت مهلک اولش، حسابی دروازه نساجی را به خطر انداخت. حاجی‌عیدی، توانایی بالایی در زدن ضربات از راه دور دارد و به خوبی هم بلد است از این توانمندی، بهره ببرد.

ذخیره: و بازهم این سعید صادقی بود که برای پرسپولیس گره‌گشا شد. شماره 21 از روی نیمکت بلند شد، به زمین رفت و با یک ارسال، پاس گل مساوی تیمش را داد.

* ریکاردو آلوز

یک نابغه تمام‌عیار که عاشق پاس گل دادن است. آلوز برابر پرسپولیس، تک گل تیمش را ساخت. او البته دو موقعیت فوق‌العاده گلزنی هم داشت که با فاصله‌ای اندک از دو تیر عمودی دروازه راهی بیرون شدند. ضربه به توپ آلوز خارق‌العاده است.

ذخیره: قرار نبود خبری از نوید عاشوری در گل‌گهر باشد ولی او به ماندن اصرار کرد، ماند و به عنوان بازیکن تعویضی، پاس گل دوم تیمش را برابر استقلال خوزستان داد.

* رضا غندی‌پور

 جوانی که حالا با باز کردن دروازه استقلال بیشتر از همیشه زیر نگاه‌ها قرار دارد. او جلوتر از بازگیر، جعفری و فداکار در ترکیب ملوان قرار گرفت و تنها با 4 لمس توپ، توانست با آن دریبل مسحورکننده برابر سهرابیان، گل بزند.

ذخیره: فارغ از شایعات فراوان درگیری با سرمربی، محمد عباس‌زاده به عنوان بازیکن تعویضی روانه زمین شد و دروازه آلومینیوم را در دقایق پایانی باز کرد تا تیمش صاحب امتیاز شود.

* تیم هفته: گل‌گهر

 در هفته دوم، تنها دو تیم توانستند صاحب 3 امتیاز شوند: سپاهان و گل‌گهر. سپاهان، بردش را مرهون الطاف داوری است ولی گل‌گهر در خانه، نمایش خوبی داشت و توانست استقلال خوزستان را با 2 گل شکست بدهد.

ذخیره: آنچه ملوان برابر استقلال اجرا کرد، نشان داد انزلی‌چی‌ها با این سربازان هنرمند قادرند هر رقیبی را به دردسر بیاندازند و دیگر تیمی برای رهایی از سقوط نیستند.

* سرمربی هفته: مهدی تارتار

 اولین برد لیگ برتری گل‌گهر در سال 1403 با هدایت مهدی تارتار رقم خورد. او بعد از باخت هفته اول، خیلی زود برگشت و با ایجاد چند تغییر در ترکیب تیمش، توانست مهمان را به طور کامل از جریان بازی خارج کند.

ذخیره: قرار دادن عمری به عنوان یارگیر چشمی، بازی دادن به غندی‌پور و سپس 3 تعویض هجومی در 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم؛ مازیار زارع با هوشمندی ویژه‌اش صاحب امتیاز بازی با استقلال شد.

* بازیکن هفته: الکسیس گندوز

 بازی با تراکتور، بهترین فرصت برای گندوز بود تا در نبرد رودررو با علیرضا بیرانوند، خودش و توانمندی‌هایش را ثابت کند. کلکسیون واکنش‌های او در دقایق 17، 41، 72 و 84 عامل اصلی با امتیاز برگشتن پرسپولیس از تبریز بودند.

ذخیره: گل کردن پنالتی اصلا کار راحتی نیست بخصوص انجام این کار در 2 مرتبه برابر یک دروازه‌بان ولی رامین رضاییان این مهم را انجام داد و یک امتیاز به حساب استقلال واریز کرد.