واکنش پرسپولیس به شرط AFC برای حضور در آسیا

واکنش پرسپولیس به شرط AFC برای حضور در آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- مدیر کمیته اخذ مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس گفت: هیچ نامه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر ایراد مدارک و یا بحث مالکیت مشترک دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش فوتبالی، کنفدراسیون فوتبال آسیا سال گذشته و قبل از حذف دو باشگاه مطرح ایرانی از دوره قبلی لیگ قهرمانان، روی بحثهای مربوط به مالکیت مشترک تاکید زیادی داشت.

در شرایطی که باشگاههای حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، نباید مالک مشترک داشته باشند اما به نظر می‌رسند علیرغم ادعاهای منتشرشده درباره متفاوت بودن مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، اصل قضیه چیز دیگری باشد و همین موضوع، دلیل اصلی اخباری است که درباره حذف احتمالی پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا منتشر شده است.

ساعاتی پیش خبرگزاری ایرنا اعلام کرد پرسپولیس به شرطی مجوز حضور در لیگ قهرمانان را پیدا خواهد کرد که بتواند به کنفدراسیون فوتبال آسیا ثابت کند که مالکیت این تیم با استقلال، مشترک نیست.

امیرعلی حسینی مدیر کمیته اخذ مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی، درباره این موضوع گفته است:" اقدامات در باشگاه پرسپولیس برای تهیه و آپلود مدارک مورد نیاز و تامین الزامات قانونی در فرایند کسب مجوز حرفه‌ای، طبق مقررات و آنچه درخواست شده بود انجام شده ولی در حال حاضر نامه‌ای از ای. اف. سی مبنی بر موضوع مالکیت مشترک و یا موارد مشابه به باشگاه نرسیده است و این اخبار بیشتر جنبه گمانه‌زنی و شایعه دارد."

او درباره اینکه آیا نامه‌ای از طرف AFC به پرسپولیس درباره مالکیت مشترک رسیده، چنین توضیحی داد:" روز 30 می برابر با 9 خرداد ماه روزی است که کمیته مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال اسامی باشگاههای ایرانی که موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای شده‌اند را به کنفدراسیون فوتبال اسیا اعلام خواهد کرد.امروز 14 می میلادی است و تا الان که با شما مکالمه می‌کنم هیچ نامه ای به دست ما نرسیده، البته شاید به فدراسیون موضوعی را اعلام کرده باشند اما احتمال آن زیر 5 درصد است چون حتما باشگاه باخبر می‌شد، به هر حال کنفدراسیون فوتبال آسیا مدارک باشگاهها را راستی‌آزمایی و بررسی می کند."

مدیر امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس درباره اخبار منتشرشده مبنی بر حذف این تیم از لیگ قهرمانان چنین نظری دارد:" این که اگر الزامات انجام نشود، این اتفاق(ندادن مجوز حرفه‌ای به پرسپولیس) می‌افتد که موضوع روشنی است ولی این که الان این مساله قطعی شده باشد و باشگاه پرسپولیس پیش از برگزاری جلسه کمیته صدور مجوز حرفه‌ای حذف شده، سخن دیگری است و بیشتر یک شیطنت رسانه‌ای است. ما کلیه اقدامات لازم را طبق آنچه خواسته شده بود در سایت مذکور بارگذاری کردیم و نگرانی بابت آن وجود ندارد."

7655