سوال روز/ معیار قلعه‌نویی برای انتخاب این دو دستیار چیست؟

سوال روز/ معیار قلعه‌نویی برای انتخاب این دو دستیار چیست؟

پایگاه خبری فوتبالی- اضافه شدن دو مربی به کادر فنی تیم یک سوال مهم برای اهالی فوتبال ایجاد کرده است.

به گزارش فوتبالی، در روزهای پایانی سال 1401 بود که امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شد. یکی از نخستین افرادی که با نظر قلعه‌نویی در کادر فنی تیم ملی قرار گرفت، سعید الهویی دستیار او در گل گهر بود. انتخابی که مانند هر انتخاب دیگری با طرح برخی انتقادات همراه شد.

در شرایطی که به نظر می‌رسید انتخاب آندرانیک تیموریان به عنوان دستیار جدید امیر قلعه‌نویی، حاشیه‌ای نداشته باشد، حضور حمید مطهری در کادر فنی تیم ملی، حساسیت‌ها درباره همکاران امیر را افزایش داده است.

انتقادی که به قلعه‌نویی به خاطر همکاری با حمید مطهری و سعید الهویی وارد شده و سوژه یکی از روزنامه‌های چاپ امروز هم بوده، این بوده که این دو نفر در قامت سرمربی در لیگ برتر عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند. فارغ از امتیازگیری جداگانه این دو مربی که به هیچ عنوان قابل دفاع نیست، آنها در مجموع در 31 بازی هدایت نساجی و گل‌گهر را بر عهده داشته‌اند و روی هم رفته فقط 27 امتیاز کسب کرده‌اند!

مشخص است که آمار ضعیف الهویی و مطهری به هیچ عنوان رزومه موفقی برایشان به حساب نمی‌آید و حال سوال اینجاست مربیانی که در تیم‌های باشگاهی خود آمار خوبی نداشته‌اند، با چه معیاری مربی تیم ملی شده‌اند؟ آن هم درست در شرایطی که این تیم سودای قهرمانی جام ملت‌ها را هم در سر دارد!

در حال حاضر اعضای کادر فنی تیم ملی را امیر قلعه‌نویی، سعید الهویی، آندرانیک تیموریان و علی اصغر قربانعلی‌پور تشکیل می‌دهند ضمن اینکه صحبتهایی درباره بازگشت احتمالی رحمان رضایی به کادر فنی تیم ملی هم مطرح شده است و گفته شده مشکلات رحمان رضایی حل شده و به اردوی تیم ملی در قرقیزستان اضافه می شود. برخی صحبتها هم حاکی از آن است که ممکن  است سعید الهویی، مربی تیم ملی در جام ملتهای آسیا نباشد. 

البته امیرقلعه نویی، کلا دوست دارد دور و برش شلوغ باشد اما خود امیر هم می داند که ماجرای تیم ملی با باشگاه فرق می کند.

6442