واکنش سرمربی تیم ملی به انتقادها از همکارانش؛ شایسته‌سالاری به سبک امیر

واکنش سرمربی تیم ملی به انتقادها از همکارانش؛ شایسته‌سالاری به سبک امیر

پایگاه خبری فوتبالی-  سرمربی تیم ملی در برابر انتقادهای صورت گرفته از دستیارانش، از همکارانش دفاع کرده است.

به گزارش فوتبالی، کارایی و اثرگذاری دستیاران امیر قلعه نویی در تیم ملی فوتبال همچنان سوژه‌ای داغ میان اهالی فوتبال محسوب می‌شود و بسیاری از کارشناسان فوتبال ایران معتقدند امیر قلعه‌نویی با این کادر فنی به جایی نخواهد رسید.

بیشتر این انتقادها به انتخاب دستیاران ایرانی او از جمله سعید الهویی، حمید مطهری، رحمان رضایی و آندرانیک تیموریان است.

سعید الهویی که بیشترین انتقادها به دایره اختیارات او بر می‌گردد پیش از این به جز همکاری با قلعه‌نویی در تیم‌های گل‌گهر و سپاهان، تجربه مهمی در عرصه مربیگری ندارد. آندرانیک تیموریان هم علیرغم رزومه قابل توجهش در دوران بازیگری، هیچ تجربه مربیگری نداشته و حمید مطهری هم با اینکه تجربه سالها کار مربیگری دارد اما نتایج فصل گذشته نساجی باعث شده که حس چندان خوبی نسبت به حضور او در تیم ملی وجود نداشته باشد.

این انتقادها با واکنش امیر قلعه‌نویی در آخرین مصاحبه او مواجه شده و سرمربی تیم ملی، با این مقدمه از همکارانش دفاع کرده است:" کادر فنی ما قابلیت‌های بسیاری دارد و اینجا باید در خصوص واکنش‌هایی که برخی از دوستان ما داشتند بگویم خودتان رزومه افرادی مانند الهویی را بررسی کنید و ببینید او شرایط لازم را دارد یا خیر."

قلعه‌نویی در ادامه صحبتهایش به دلایلی که برای انتخاب همکارانش رفته، اشاره کرده است:" فاکتورهایی مانند آکادمیک‌ بودن، تخصص، دانش، کارهای اجرایی و مسائلی از این دست را وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم فردی مانند الهویی شایسته حضور در کادر فنی تیم ملی فوتبال است و این برای سایر نفرات کادر فنی هم صدق پیدا می‌کند. حمید مطهری سال‌ها تجربیات ارزشمندی داشته و فینال آسیا را دیده و با پرسپولیس عناوین قهرمانی را به دست آورده است، آندو تیموریان و رحمان رضایی نیز همین شرایط را داشته و ضمن حضور در لیگ‌های اروپایی تجربیات ارزشمندی دارند و نباید این مسائل را نادیده گرفت."

7655