بررسى جام جهانى فوتبال زنان (بخش هفتم)

بررسى جام جهانى فوتبال زنان (بخش هفتم)

پايگاه خبرى فوتبالى- قهرمانى آلمان در دو جام جهانى متوالى، سران اين كشور را مجاب كرد تا ميزبانى جام جهانى زنان در سال ٢٠١١ را بگيرند.

به گزارش فوتبالى، بعد از گذشت ١٦ سال، بار ديگر جام جهانى زنان به اروپا رسيد و اين بار آلمان ميزبان اين مسابقات بود.

جام جهانى زنان در آلمان، باز هم با همان ١٦ تيم و در ٢٢ روز برگزار شد. البته آلمانى ها اين مسابقات را در ٩ شهر برگزار كردند كه در نوع خود بى سابقه بود.

البته استقبال از مسابقات با توجه به پيشرفت فوتبال در آن زمان معمولى بود. حدود ٨٥٤ هزار نفر از مسابقات در آلمان ديدن كردند. نكته منفى مسابقات نسبت به ادوار گذشته تعداد گل بود؛ ٨٦ گل در ٣٢ بازى!

اما يكى از بزرگترين اتفاق هاى تاريخ در آلمان رخ داد. شايد تا آن زمان حتى در ذهن كسى هم نميگنجيد كه يك تيم از آسيا قهرمان جام جهانى شود، اما اين اتفاق در كشور آلمان رقم خورد.

ژاپن براى اولين بار و البته آخرين بار قهرمان جهان شد تا همه شاهد پيشرفت فوتبال زنان در آسيا شوند.

در فينال مهيج ٢٠١١بين ژاپن و آمريكا، در حالى كه بازى در وقت هاى قانونى و اضافه، دو بر دو پايان يافت، در ضربات پنالتى اين سامورايى ها بودند كه سه بر يك پيروز شدند و قهرمان جهان شدند. سوئد هم در رده بندى فرانسه را شكست داد و سوم شد.

هومر ساوا از ژاپن هم بهترين گلزن شد و هم بهترين بازيكن مسابقات. هوپ سولو از آمريكا هم بهترين دروازه بان مسابقات شناخته شد.

٦٠٠١