نگاهی به بازیکنان ژاپن؛ تیم 72 ملت

نگاهی به بازیکنان ژاپن؛ تیم 72 ملت

پایگاه خبری فوتبالی- تیمی که برای جام ملتها روی نام دایچی کامادا، هافبک لاتسیو و کیوگو فوروهاشی، ماشین گلزنی سلتیک خط قرمز بکشد، قطعا روی معدن درخشانی از بازیکن نشسته است. به گزارش فوتبالی، ژاپن با چنین نیروی انسانی و ترکیبی توانسته خودش را به یک‌چهارم و رویارویی با ایران برساند. تیمی که در بیشتر کشورهای اروپا، نماینده دارد. 

پراکندگی جغرافیایی شانس اول قهرمانی در جام ملتها، خیلی چیزها از جمله فاصله آنها با فوتبال آسیا را ثابت می‌کند.

* زیون سوزوکی

دروازه‌بان 21 ساله تیم ملی ژاپن، عضو باشگاه سنت ترویدن بلژیک است. او تا به حال فقط 8 بازی ملی انجام داده که 8 برابر مجموع بازیهای ملی دو دروازه‌بان دیگر سامورایی ها در این دوره است. در تابستانی که گذشت، نام او به عنوان یکی از بازیکنان مدنظر یونایتد مطرح شده بود.

* یوکیناری سوگاوارا

مدافعی که با شماره 2 بازی می‌کند و حالا در 23 سالگی، 11 بازی ملی در کارنامه دارد. سوگاوارا پیراهن آلکمار هلند را به تن می‌کند و در سمت راست خط دفاع به میدان می‌رود.

* کو ایتاکورا

مدافعی که دیر در فوتبال ژاپن شکوفا شد و به همین دلیل هم تنها 25 بازی ملی در کارنامه دارد درحالیکه 27 ساله است. ایتاکورا روزگار خوبی را در بوندسلیگا به عنوان بازیکن گلادباخ سپری می‌کند.

* کوکی ماچیدا

این مدافع 26 ساله، یکی از دلایل اصلی اقتدار دفاعی سن ژیلواز است؛ تیمی که در دو فصل اخیر توانسته نامش را در بلژیک و اروپا سر زبان‌ها بیاندازد. ماچیدا بابت همین درخشش به تیم ملی دعوت شده و تنها 7 بازی ملی دارد.

* یوتا ناکایاما

مدافع 26 ساله‌ای که تا به حال 22 بار برای ژاپن به میدان رفته است. او، مدافع فیکس هادرسفیلد تاون در چمپیونشیپ انگلیس است.

* هیروکی ایتو

15 بازی ملی برای مدافعی که به تازگی 24 ساله شده، کمیت استانداردی است. ایتو این فصل یکی از بهترین بازیکنان اشتوتگارت در بوندسلیگا بوده.

* تاکه‌هیرو تومیاسو

باتجربه‌ترین مدافع تیم ملی ژاپن است با 40 بازی ملی در 25 سالگی. تومیاسو برخلاف فصل قبل که مدافع فیکس آرسنال در سمت راست بود، این فصل چندان از سوی آرتتا به بازی گرفته نمی‌شود.

* هیده‌ماسا موریتا

31 بار پیراهن تیم ملی ژاپن را به تن کرده است. هافبک 28 ساله‌ای که در پرتغال و برای اسپورتینگ لیسبون یعنی تیم صدرنشین جدول بازی می‌کند.

* واتارو اندو

کاپیتان و هافبک اصلی تیم ملی ژاپن است. 

مرد ریتم‌دهنده‌ای که ابتدای فصل با ترک آلمان، به جزیره رفت تا در لیورپول زیرنظر کلوپ کار کند. اندوی 30 ساله، سابقه 59 بازی ملی دارد.

* کائورو میتوما

یکی از درخشان‌ترین بازیکنان حال حاضر ژاپن است که بی‌تردید نمایش‌هایش با پیراهن برایتون در لیگ برتر دیده شده است. او عضوی از مثلث هجومی آنهاست. میتوما در 26 سالگی فقط 19 بازی ملی انجام داده است.

* تاکومی مینامینو

مهاجمی که چند فصل قبل با درخشش در ردبول، چشم لیورپول را گرفت و به آنفیلد رفت. این هافبک 29 ساله حالا بازیکن موناکوست و 56 بازی ملی در کارنامه دارد.

* کیتو ناکامورا

آمار درخشانی در تیم ملی دارد: 6 گل در 8 بازی ملی آنهم در 23 سالگی. این ژاپنی، پیراهن رنس را در لیگ فرانسه به تن می‌کند.

* ریتسو دوآن

ژوکر طلایی ژاپن که در جام جهانی هم به اسپانیا گل زد و هم دروازه آلمان را باز کرد. هافبک 25 ساله‌ای که 46 بار برای تیم ملی به میدان رفته و پیراهن فرایبورگ را به تن دارد.

* رئو هاتاته

هافبک 26 ساله‌ای با سابقه انجام 8 بازی ملی. هاتاته پیراهن سلتیک را به تن دارد و برای صدرنشین و قهرمان همیشگی اسکاتلند بازی می‌کند.

* تاکه‌فوسا کوبو

گران‌قیمت‌ترین بازیکن این دوره جام ملتهاست با حدود 60 ملیون یورو که از قیمت مجموع بازیکنان تیم ملی ایران هم بیشتر است.

 کوبو در 22 سالگی، 33 بازی ملی انجام داده و با سابقه بازی برای مایورکا و ویارئال و ختافه در حال حاضر پیراهن سوسیداد را به تن دارد.

* آیاسه یوئدا

دومین گلزن برتر این دوره جام ملتها با 4 گل زده، مهاجمی است 25 ساله با سابقه 23 بازی ملی. او در این بازیها، 11 گل زده یعنی تقریبا یک گل در هر دو بازی. یوئدا پیراهن فاینورد، تیم دوم هلند را به تن دارد.

* تاکوما آسانو

باتجربه‌ترین مهاجم لیست ژاپن در جام ملتهاست با 50 بازی ملی. آسانوی 29 ساله که 9 گل ملی در کارنامه دارد، برای بوخوم در بوندسلیگا بازی می‌کند.

* دایزن مائه‌دا

مهاجمی که در تیم ملی کمتر در ترکیب اصلی قرار دارد ولی جزو مردانی است که بیشتر اوقات به عنوان بازیکن تعویضی به زمین می‌رود. او در 15 بازی ملی 3 گل زده و پیراهن سلتیک را به تن دارد.

* جونیا ایتو

در آخرین لحظه به عنوان جانشین فوروهاشی به تیم ملی دعوت شد آنهم در 30 سالگی. ایتو که 13 گل در 54 بازی ملی زده، بازیکن رنس در فرانسه است.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی