درک متقابل هافبک‌های تیم ملی آلمان از بازی همدیگر

درک متقابل هافبک‌های تیم ملی آلمان از بازی همدیگر

پایگاه خبری فوتبالی- روز گذشته تیم ملی آلمان موفق شد با درخشش دوباره تونی کروس و ایلکای گوندوغان از سد مجارستان عبور کند و به مرحله حذفی رقابت‌های یورو 2024 صعود کند.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته دیدارهای هفته دوم یورو 2024 آغاز شد. جایی که کرواسی در دقایق پایانی مقابل آلبانی پیروزی را از دست داد تا شرایط برای صعود به مرحله بعدی پیچیده شود. اما در دیگر بازی روز گذشته، آلمان میزبان که شروع مقتدرانه‌ای در این رقابت‌ها داشت و با 5 گل تیم ملی اسکاتلند را در هم کوبیده بود، توانست مجارستان را هم شکست دهد تا به سادگی جواز حضور در مرحله حذفی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا را به دست بیاورد.

نکته جالب توجه در خصوص این مسابقه، درخشش دوباره هافبک‌های باتجربه بارسلونا و رئال مادرید بود. تونی کروس در این مسابقه 131 پاس داد که 125 پاس از آن‌ها صحیح بود، یعنی 95 درصد پاس‌های این هافبک خلاق به مقصد رسید. در تاریخ رقابت‌های یورو تنها آندره‌آ پیرلو و ژاوی هرناندز توانسته بودند در یک مسابقه بیشتر از تونی کروس پاس بدهند.

ایلکای گوندوغان هم روز درخشانی را پشت سر گذاشت. او با ثبت یک گل و یک پاس گل، عنوان بهترین بازیکن زمین را مال خود کرد. او در بازی قبلی تیمش هم نقش تاثیرگذاری ایفا کرد.

گوندوغان در پایان دیدار مقابل مجارستان در خصوص رابطه‌اش با تونی کروس گفت: «من و تونی در زمین مکمل همدیگر هستیم. ما زمانی که در زمین به همدیگر نگاه می‌کنیم همدیگر را درک می‌کنیم و این خیلی خوب است. وقتی چنین رابطه‌ای دارید، باعث می‌شود بهتر بازی کنید.»

1428