چند نکته جالب از ماتزاری؛ مردی از سرزمین مارادونا

چند نکته جالب از ماتزاری؛ مردی از سرزمین مارادونا

پایگاه خبری فوتبالی- «غیرمنتظره» این اصطلاحی است که رسانه فوتبال ایتالیا در واکنش به حضور ماتزاری در تیم پرسپولیس استفاده کرده است.

به گزارش فوتبالی، اگر بخواهیم از ماتزاری، سرمربی احتمالی پرسپولیس بگوییم باید از عنوان «سرمربی ناموفق ناپولی در فصل گذشته» استفاده کنیم. سرمربی تیمی که دیگر قهرمانی یکی از انتظارات از هر کسی است که روی نیمکت آن می‌نشیند اما دستپخت مشترک رودی گارسیا و ماتزاری نتیجه‌ای بهتر از رتبه دهم و برکناری هر دو مربی نداشت.

 البته آن روزهایی که کسی در ناپل فکر جام و صدرجدول و این مسائل از رویایش عبور نمی‌کرد ماتزاری با نایب قهرمانی خاطره‌ساز شد. هر چند که از آن روزهای شیرین بیش از ده سال می‌گذرد و بعد از آن این مربی ایتالیایی موفقیت ویژه‌ای را رقم نزده است. 

تجربه نشان داده که در مورد مربیان خارجی کارنامه آنها در تیم‌های دیگر هیچ ضمانتی برای نتایج خوب و بد در لیگ ایران نخواهد بود. با این حال دانستن بعضی از نکات از زمان این مربی ایتالیایی شاید جالب باشد.

یکی از نکات نه چندان جذاب در مورد این مربی بازنده بودن او مقابل تیم‌های بزرگ است. در مقابل بیشترین باخت‌های این مربی نام تیم‌های رم، یوونتوس،اینتر میلان و آث میلان دیده می‌شود. او بیش از نیمی از بازیهایش را مقابل این تیم ها بازنده از میدان خارج شده و در بقیه بازی‌ها هم البته تساوی‌هایش بیش از برد بوده است.

طبیعتاً حضور در تیم‌های کوچکتر مثل ناپولی در این نتیجه تاثیرگذار بوده است. همچنین پیولی و آنجلوتی مربیانی هستند که بیشترین باخت را به ماتزاری تحمیل کرده‌اند.

ماتزاری اصلا چهره‌ای جنجالی در فوتبال ایتالیا نیست و اتفاقا از مربیان باشخصیت و البته با جنب و جوش‌های مخصوص ایتالیایی محسوب می‌شود. با این حال می‌توان او را یکی از معترضین به داوری دانست که احتمالا در ایران باید شاهد چالش او با داوران باشیم. یکی از پرسروصداترین اعتراض‌ها سال گذشته بود که پس از باخت ناپولی به اینتر در بازی سوپرجام ایتالیا، ماتزاری برای گرفتن مدال در زمین نبود و به نشانه اعتراض به داوری مراسم اهدای مدال را ترک کرده و به رختکن رفت. همچنین زمانی که سرمربی گراناتا بود به دلیل توهین و اعتراض به داوری هم اخراج شده و هم 2 جلسه از همراهی تیمش محروم شد.

پرسپولیس دومین تجربه ماترازی در خارج از ایتالیا پس از حضور در در باشگاه واتفورد انگلیس در فصل ۱۷-۲۰۱۶ است.

 او قراردادی سه ساله با واتفورد بست اما بعد از کسب رتبه هفدهم فصل بعد مجبور به استعفا شد.

4326