صحبت‌های جنجالی کروس علیه مهاجران در آلمان

صحبت‌های جنجالی کروس علیه مهاجران در آلمان

پایگاه خبری فوتبالی - تونی کروس ستاره آلمانی در گفتگویی مدعی شد که آلمان کشوری شبیه ده سال پیش نیست چرا که حجم بالای مهاجرپذیری باعث این اتفاق شده و او ترجیح می دهد که در اسپانیا زندگی کند چرا که می ترسد که دخترش شب ها در خیابان های آلمان بیرون از خانه باشد!

به گزارش فوتبالی، کروس که پس از 114 بازی از تیم ملی آلمان بازنشسته شد، جمعه آخرین بازی دوران فوتبالش را در بازی میان آلمان و اسپانیا داشت و بعد از ان صحبت هایی جنجالی را در یک پادکست انجام داد. این بازیکن که یکی از موفق ترین بازیکنان تاریخ فوتبال آلمان به شمار می رود، گفت که قصد بازگشت به آلمان را ندارد و به زندگی در اسپانیا ادامه می دهد چرا که از نظرش "المان دیگر آن کشوری که ده سال پیش از آن خارج" شده، نیست.

کروس در مورد مقایسه آلمان و اسپانیا گفت که برایش سخت است که به دخترش اجازه بدهد که ساعت یازده شب در یک شهر بزرگ آلمان خارج از خانه باشد در حالی که در مورد اسپانیا چنین نظری ندارد. دختر او در حال حاضر هفت سال سن دارد اما تونی می گوید که چنین نظری را برای زمانی دارد که دخترش 13-14 ساله شود. 

بازیکن سابق رئال مادرید گفت که مسئله مهاجرت ها به یک بحران بزرگ برای کشور آلمان تبدیل شده و در حال حاضر کنترل آن از دست مقامات خارج شده است. وی افزود:" برخی مهاجران افراد خوبی هستند اما اگر نتوانی میان آنهایی که خوب هستند و خوب نیستند تمایز ایجاد کنی، شرایط مشکلی ایجاد می شود و اختلاف در میان رفتار آلمانی ها بیشتر و بیشتر می شود. "

از جمعیت کشور آلمان، 14.6 درصد را مهاجران تشکیل می دهند اما 58.5 درصد از جرایم خشونت آمیز متعلق به همین مهاجران است.

4125