تیم ملی،عصر تاسوعا،دلواپسان و شاه

تیم ملی،عصر تاسوعا،دلواپسان و شاه

یک روحانی گفت:معلوم شد که دلواپسی دلواپسان دست کم گرفتن مردم و ندیدن شعور اجتماعی آنان بوده است. 

به گزارش کاپ،محمد علی آهنگران درباره برگزاری دیدار ایران و کره جنوبی در روز تاسوعای حسینی عنوان کرد:بازی فوتبال روز تاسوعا با برد شیرین ایران و بدون کمترین حاشیه نامطلوبی برگزار شد. در مصاحبه قبل از بازی به این نکته اصرار کرده بودم که دلواپسان برداشت و شناخت صحیحی از جوانان و از ملت ایران ندارند و باید بدانند که فرد فرد ملت ایران خود می دانند که چگونه آداب و رسوم و سنن فرهنگی و آیینی و ملی خود را پاس بدارند و حرمت تاسوعای حسینی را نگاه دارند.

وی ادامه داد:من حرفی از غیب نزده بودم ؛ منطبق با آنچه که هر روزه من و همه آحاد مردم در سطح جامعه میبینم تحلیل کرده بودم و پرسشی که داشتم این بود که چرا برخی از متولیان و تصمیم سازان فرهنگی اجتماعی کشور، اینقدر از واقعیتهای جامعه بی خبرند و اینقدر نسبت به رفتار مردم و واکنش های ملت ایران بی اطلاعند؟ مگر آنها در این کشور زندگی نمی کنند؟ مگر جامعه پیرامون خود را نمی شناسند؟ با این وضع چگونه می خواهند برای جامعه پویا و جوان و متکثر ایرانی برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند.درد نشناختن واقعیتها و نفهمیدن حقیقتها چه بسیار حکومتها را به ورطه سقوط کشانده و چه بسیار امیران و پادهاشان را در طول تاریخ سرنگون کرده است. نمونه واقعی و معاصر این عارضه تاریخی، محمد رضا پهلوی بود که به سبب همین برداشت ناصحیح از واقعیات جامعه ایران طومار حکومتش با انقلاب پنجاه و هفت در هم پیچیده شد. زمانی که شاه در اوج قدرت بود خبرنگاری از او پرسید که آیا نگران بی خبر ماندن از وضع واقعی مملکت نیست؟ شاه در جواب وجود چنین خطری را انکار کرد و بر پیوندش با مردم - آنچه همواره از آن به عنوان پیوند شاه و مردم یاد می کرد- تاکید نمود. او گفت که دست کم از سیزده کانال از اخبار و اوضاع مطلع می شود اما وقتی ناگهان با موج اعتراضات مردم روبرو شد نخستین واکنشش ناباوری و آنگاه دلزدگی و افسردگی و حالت قهرکردگی بود و مدام می پرسیداین ملت ایران چه نوع ملتی اند؟ بعد از همه کارهایی که برایشان انجام دادیم باز هم راه انقلاب را برگزیدند.

آهنگران افزود:این یک مسابقه ساده فوتبال بود و امروز معلوم شد که دلواپسی دلواپسان دست کم گرفتن مردم و ندیدن شعور اجتماعی آنان بوده است. اما باید از آن روز ترسید که این بی خبری منجر به مواجه شدن بسیار تلخ با وقایعی در جامعه و زیر پوست شهر شود که دیگر نتوان برای آن چاره ای و تدبیری صحیح اندیشید. امیدوارم بازی فوتبال روز تاسوعا موجب شود طیفی از تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور ، واقعیتهای جامعه ایرانی را آنگونه که هست بشناسند و با آن به درستی مواجه شوند.