تارتار: امیدوارم محرومیت فکری بخشیده شود

تارتار: امیدوارم محرومیت فکری بخشیده شود

خبرگزاری فوتبالی- سرمربی تیم پیکان گفت: محمود فکری را خیلی خوب می‌شناسم و در دوره مربیگری هم‌کلاس بودیم. او کسی نیست که از این الفاظ استفاده کند و مطمئنا اتفاقاتی در طول بازی رخ داده که به نقطه جوش رسیده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، مهدی تارتار در نشست خبری پیش از بازی با استقلال، اظهار داشت: بازی سنگینی خواهد بود. استقلال از مدعیان اصلی قهرمانی است و در سه هفته گذشته هم نتایج نسبتا خوبی را گرفته و هم عملکرد خوبی را داشته است. بازیکنان ما جوان هستند اما جوان‌هایی هستند که عملکردشان خوب است. همگی آنها کوه انگیزه هستند؛ به خصوص در برابر تیم‌های بزرگی چون استقلال انگیزه ۲ برابر می‌شود. مطمئنم بازی خوبی را شاهد هستیم البته اگر به خاطر بارندگی‌هایی که وجود داشته کیفیت زمین خوب باشد. امیدوارم هر ۲ تیم نمایش خوبی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: من تفکراتم در این ۱۲، ۱۳ سال کسب سه امتیاز است و این را همیشه به بازیکنانم گفتم. اما با استراتژی‌های خاصی می‌خواهیم به این هدف برسیم. برای بازی فردا (سه شنبه) تاکتیک‌های خوبی را در نظر گرفتیم. هرچند شرایط آب و هوایی اجازه تمرینات خوبی را نداد. البته دیروز در زمین چمن مصنوعی خوبی بودیم که جا دارد از باشگاه تشکر کنم و تمرینات خوبی را انجام دادیم. تاکتیک‌های خوبی را در نظر گرفتیم و اگر اشتباه نداشته باشیم می‌توانیم به برتری برسیم.

تارتار درباره استعفایش گفت: آن قضیه تمام شد و راجع به بازی فردا اگر سوالی هست جواب می‌دهم. در حال حاضر سرمربی پیکان هستم.

سرمربی پیکان درباره وضعیت چمن شهدای شهر قدس خاطرنشان کرد: امیدوارم شرایط زمین مساعد باشد. اگر شرایط زمین مثل بازی با شهرخودرو باشد اصلا نمی‌شود بازی را برگزار کرد. امیدوارم مسوولان زمین کاری کرده باشند و حجم آب را به بیرون از زمین هدایت کرده باشند تا مشکلی به وجود نیاید.

وی در ادامه صحبت‌هایی را درباره رفتارهای برخی مربیان در کنار زمین و اعتراض‌هایشان انجام داد و گفت: درباره نیمکت‌های شلوغ می‌خواهم حرف بزنم. اول فصل هست و محمود فکری دوست خوب من فردا محروم است. او را خیلی خوب می‌شناسم و در کلاس مربیگری هم‌کلاس بودیم. محمود کسی نیست که از این الفاظ استفاده کند. مطمئنا اتفاقاتی در طول بازی رخ داده که او به نقطه جوش رسیده است. محرومیت را نمی‌شود بخشید اما امیدوارم برای بازی فردا محرومیتش بخشیده شود. صحبتم با کمیته اخلاق و انضباطی است. برخی از ما مربیان برای گرفتن نتیجه دست به هرکاری می‌زنیم. اینکه تمرکز کنیم روی داور یا نیمکت حریف و به هرکدام از همکاران وظیفه بدهیم که هرهفته یکی باید اخراج شود تا منفعت ببریم برای فوتبال ما خوب نیست. شما اگر مارادونا و اسطوره باشید باز هم اسیر خاک می‌شوید و باید نام نیک باقی بماند. این نباید تبدیل به حیله و حربه شود.

تارتار در ادامه افزود: حقوق داوران کمتر از کاری است که انجام می‌دهند. آنها بسیار مظلوم هستند. از داوران درخواست می‌کنم اگر نیمکتی شلوغ کرد و مجبور شدند کارت زرد یا قرمز بدهند؛ با توجه به اینکه ایرانی هستیم و احساسی هستیم و می‌خواهیم بعد از یک بدرفتاری از دل فرد دربیاوریم، می‌خواهند بعد از اخراج از دل آن نیمکت دربیاورند و به صورت طبیعی پنجاه پنجاه‌ها به سمت تیمی برود که یک عضوش اخراج شده یا اخطار گرفته است؛ این رفتار را نداشته باشند. اگر کسی جریمه شده بحث خشونت یا بی‌اخلاقی بوده و دلیل نمی‌شود که به سود آن تیم سوت بزنیم. به سلامت داوران اعتماد دارم. به حق در بازی قبلی پنالتی را برگرداندند. از داوران می‌خواهم طوری رفتار کنند که این مساله حربه نشود. با نیمکت‌های شلوغ باید برخورد شود و باید احترام بازیکنان، نیمکت و مربیان حریف را داشته باشیم و سعی کنیم بازی جوانمردانه‌ای را به نمایش بگذاریم.

وی در پایان درباره محرومیت دیاباته گفت: نمی دانم چه حکمتی است شیخ دیاباته هروقت به تیم ما برمی‌خورد یا در جریان بازی و یا قبل از آن دچار مصدومیت می‌شود و این را به فال نیک می‌گیریم. شیخ از بازیکنان خیلی خوب فوتبال ماست و به فوتبال ما کمک کرده و برایش آرزوی سلامتی دارم.

گفتنی است پیکان و استقلال فردا از ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه در ورزشگاه شهدای شهر قدس در چارچوب هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم می‌روند.

1984