8 نکته از بازی سپاهان - پاختاکور/ لزوم جذب خارجی‌های باکیفیت

8 نکته از بازی سپاهان - پاختاکور/ لزوم جذب خارجی‌های باکیفیت

پایگاه خبری فوتبالی - ١-ترکیب اولیه سپاهان تحت تاثیر بازی خوب نیمه دوم در مقابل التعاون چیده شده بود اما بر خلاف انتظار تا اواسط نیمه دوم پاختاکور حاکم میدان بود تا محرم نویدکیا از دقیقه ۶٠ به بعد با تعویض‌های درست باعث تغییر جریان و نتیجه بازی شود، تعویض‌هایی که سازنده و زننده هر دو گل سپاهان شدند.

٢-پاختاکور به آسیا درس انگیزه داد، این تیم با اینکه از جدول حذف شده بود تا آخرین لحظه برای موفقیت، اعتبار و دل هوادارانش جنگید و شاید اگر در لحظات آخر بد شانس نبودند با ٣ امتیاز از بازی خارج میشدند.

٣-در فوتبال امروز دنیا تا داور برای اعلام خطا سوت نزده است بازیکن باید بجنگد، نه اینکه روی زمین ولو شود و داد و بیداد کند تا تیم حریف فرصت ضد حمله پیدا کند. چه زمانی قرار است این مشکل فوتبال ما در میادین بین المللی بر طرف بشود؟؟!! 

۴-از جذابیت‌های جادویی فوتبال کامبک های لحظات آخر است، شوتی که در دقیقه ٩٢ به تیر دروازه سپاهان خورد و در برگشت هم مهاجم ازبک با واکنش خوب رشید مظاهری مواجه شد را در ادامه سجاد شهبازاده روی پاس عالی میرزایی با شلیک پای چپ به تور چسباند تا امید هواداران سپاهان زنده بماند، گلی که مطمئنا سروش رفیعی، اسماعیلی فر و مغانلو بخاطر فرصت سوزی ها بابتش سجده شکر به جا خواهند آورد. 

۵-از نکات مهم سپاهان محرم، همدلی و رفاقت بازیکنان درون زمین و روی نیمکت است، این همدلی بعد از هر گل کاملا هویدا بود.

۶-هشت بازیکن سپاهان در آستانه دو اخطاره شدن و از دست دادن بازی حساس با الدحیل بودند که مغانلو، کریمی و احمدزاده از این لیست برای بازی بعد راهی سکوها شدند.

٧-سپاهان در دوران اوجش همیشه بازیکنان خارجی با کیفیتی مانند استپانیان، پطروسیان، عماد رضا، برنو سزار، ابوالهیل، توره، بولکو، جانواریو و جواهیر سوکای را در خدمت داشته و امروز هم بخاطر ضعف شدید فردی در خط دفاع و فرصت‌سوزی‌های متعدد که تبدیل به عادت شده است به شدت نیاز به بازیکن ملی‌پوش یا خارجی باکیفیت در خط دفاع و حمله برای فصل بعد دارد.

٨-در دیگر بازی حساس این گروه به نظر بهترین نتیجه پیروزی التعاون بر الدحیل بود تا سپاهان برای صعود احتمالی فقط نیاز به شکست دادن الدحیل داشته باشد. اما الدحیل کامبک زد تا سپاهان در روز آخر بازی ها بخاطر شکست رو در رو مقابل التعاون چشم به امتیاز توقف این تیم در روز آخر باشند.

گزارش از پیمان خنافری