واعظی: چرا بعد از جدایی گوهری، دروازه‌بان خوب جذب پرسپولیس نشد؟

واعظی: چرا بعد از جدایی گوهری، دروازه‌بان خوب جذب پرسپولیس نشد؟

پايگاه خبری فوتبالی- در پی مصدومیت بیرانوند سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا با جدایی احمد گوهری، پرسپولیس اقدام به جذب یک گلر خوب نکرد؟

به گزارش فوتبالی، در دیدار تدارکاتی ایران و بلغارستان علیرضا بیرانوند در ابتدای نیمه اول دچار مصدومیت از ناحیه کشاله ران شد و ادامه بازی را از دست داد. پس از بررسی و انجام آزمایشات لازم، پزشک پرسپولیس اعلام کرد که او سه هفته تا دو ماه از میادین دور خواهد بود به این صورت، بیرانوند رسما بازی مقابل النصر را درون دروازه پرسپولیس نخواهد بود.

درحالی که باشگاه پرسپولیس تنها سهمیه خالی را به جذب مهاجم خارجی اختصاص داده بود، حالا خرید یک دروازه‌بان آزاد برای این تیم از ملزومات محسوب می‌شود.
در رابطه با نداشتن جانشین برای بیرانوند، پیشکسوت سابق پرسپولیس در مصاحبه خود با تسنیم اینگونه عنوان کرد که "شاید شرایط دروازه‌بان‌هایی که از پایه اضافه شدند نزدیک به گوهری بودند که او از لیست خارج شده، ولی باید یک دروازه‌بان بهتر از گوهری جذب می‌شد."
مهدی واعظی در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت که در راستای جذب یک دروازه‌بان پس از جدایی گوهری اقداماتی شد اما به سرانجام نرسید. او در تاکید به جذب یک دروازه‌بان خوب گفت: وقتی دروازه‌بان اول را دارید، باید دروازه‌بان دوم خوب هم جذب کنید و سپس گلر سوم و چهارم را به تیم‌های پایه اختصاص دهید. این یک اصل در همه تیم‌های دنیا است.

با این تفاسیر باشگاه و کادرفنی پرسپولیس در پرونده جذب دروازه‌بان نقش داشتند و ابتدا باید سرمربی گزینه مد نظر خود را انتخاب می‌کرد و مدیران پیگیر خرید بازیکن می‌شدند.

1999