گزارش فنی/ حسینی یا چشمی یا فلاح؛ در جستجوی جانشین شماره 13

گزارش فنی/ حسینی یا چشمی یا فلاح؛ در جستجوی جانشین شماره 13

پایگاه خبری فوتبالی- محمدحسین کنعانی‌زادگان، یکی از 3 بازیکن این دوره جام ملتها بود که در 2 بازی مرحله گروهی کارت زرد گرفت.

به گزارش فوتبالی، به همین دلیل هم تبدیل شد به یکی از دو بازیکنی که بازی یک‌هشتم را از دست داده است و حالا تیم ملی در غیاب ثابت‌ترین عنصر قلب خط دفاعش باید برابر سوریه قرار گیرد. دست قلعه‌نویی برای انتخاب جانشین شماره 13 چندان باز نیست.

* سیدمجید حسینی: برمی‌گردد؟

بازی با امارات را به دلیل مصدومیت از دست داد و هنوز خبری از بازگشتش به تمرینات نیست. حسینی در اولین جلسه تمرینی برای بازی با سوریه هم غایب بود و احتمال رسیدنش به ادامه جام، هر روز کمتر می‌شود. اظهارنظر کادر پزشکی درخصوص انجام تمام تلاش‌ها برای رساندن او، اصلا امیدوارکننده نیست. حسینی گویا از ناحیه‌ای مصدوم شده که قبلا هم ضرب خورده بود. عکسها و ویدیوهایی که از تمرینات تیم ملی مخابره می شود نشان می دهد، در فاصله 4 روز تا بازی برابر سوریه، حسینی حتی آرام دویدن را هم استارت نزده است!

* روزبه چشمی: چالش جدید

روزبه چشمی در همین دوره و در بازی دوم با هنگ‌کنگ، وقتی حسینی مصدوم شد و خبری از خلیل‌زاده نبود، به عنوان مدافع بازی کرد که با توجه به نوع بازی حریف، ملاک مناسبی نیست. شماره 15 سابقه بازی به عنوان مدافع را در تیم ملی و استقلال دارد ولی در سیستمی با حضور 3 دفاع و در نقش لیدر. او هرگز تجربه بازی در خط دفاعی 4 نفره آنهم به عنوان مرد همراه‌شونده را ندارد. چشمی بازیکن توانمندی است اما فاقد سرعت مناسب برای پوشش فضای پشت سر مدافعان کناری رونده تیم ملی است.

* سامان فلاح: نوبرانه

در 2 تا از 3 بازی مرحله گروهی، جایی در لیست 23 نفره تیم ملی نداشت و روی سکوها حضور داشت. برابر هنگ‌کنگ هم وقتی حسینی مصدوم شد، قلعه‌نویی ریسک بازی دادن به او را متحمل نشد. بنابراین بعید است بتوان به عنوان جانشین کنعانی‌زادگان، رویش حساب کرد. اگر قلعه‌نوییِ یکی، دو دهه قبل روی نیمکت تیم ملی بود، شاید بازیکنی مثل سامان فلاح شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی داشت ولی شاید فقط نامش را در بازی با سوریه در لیست 23 نفره ببینیم.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی