امیدواری پدیده 16 ساله لاماسیا به حضور در تیم اصلی بارسلونا

امیدواری پدیده 16 ساله لاماسیا به حضور در تیم اصلی بارسلونا

پایگاه خبری فوتبالی- نیکو ماریسپار، آخرین محصول بااستعداد آکادمی لاماسیا است که توانسته نظر رسانه‌ها را به خود جلب کند.

به گزارش فوتبالی، بارسلونا در چند فصل اخیر، توجه زیادی به محصولات آکادمی خود داشته و توانسته به کمک همین بازیکنان جوان، از بحرانی که در آن حضور داشت فاصله بگیرد. آن‌ها فصل گذشته توانستند به مدد بازیکنان جوان خود و البته تجربه بازیکنانی مثل ترشتگن و روبرت لواندوفسکی، پس از سه فصل، به عنوان قهرمانی لالیگا دست پیدا کنند.

در زمان مدیریت بارتمئو، باشگاه بارسلونا بیشتر تمرکزش بر روی خرید ستاره‌های تیم‌های دیگر بود و خیلی از هواداران از بی‌توجهی کادر مدیریت به بازیکنان آکادمی معترض بودند. آن‌ها اعتقاد داشتند مدیران بارسا نباید مثل رئال مادرید به سراغ خرید بازیکنان گران‌قیمت و فوق ستاره بروند؛ بلکه در عوض باید در تلاش باشند تا ستاره‌های خود را بسازند.

بعد از این‌که رونالد کومان به عنوان سرمربی بارسلونا انتخاب شد، تصمیم گرفت تا نسل بعدی بارسلونا را با بازیکنان جوان بسازد. او به ستاره‌هایی همچون گاوی و آرائوخو اعتماد کرد و باعث شد تا آن‌ها تبدیل به مهره‌های کلیدی بلوگرانا شوند.

حالا ژاوی هرناندز نیز با میدان دادن به بازیکنانی از جمله فرمین لوپز، پائو کوبارسی و لامین یامال، نشان داد می‌خواهد راه کومان را ادامه دهد و او نیز توجه زیادی به استعدادهای لاماسیا دارد.

این موضوع باعث شده تا بازیکنان جوان‌تر در آکادمی انگیزه بیشتری پیدا کنند. به گزارش نشریه اسپورت اسپانیا، نیکو ماریسپار، مدافع 16 ساله و چپ‌پای تیم‌های پایه بارسلونا است.

ماریسپار آرژانتینی امید زیادی دارد به این‌که بتواند از فصل آینده وارد تیم اصلی شود. او آرزو دارد تا راهی که پائو کوبارسی طی کرد را برود.

1428