پیش‌بازی منچسترسیتی- منچستریونایتد/ نبردی برای لیگ قهرمانان

پیش‌بازی منچسترسیتی- منچستریونایتد/ نبردی برای لیگ قهرمانان

2 تیم شهر منچستر امشب وارد جنگی تمام‌عیار می‌شوند.

 به گزارش کاپ، جدال خانگی ساعت 23:30 امشب منچسترسیتی مقابل منچستریونایتد در رقابت معوقه لیگ برتر انگلیس، جنگی تمام عیار بین دشمنانی دیرینه به نام ژوزه مورینیو و پپ گواردیولا برای رساندن تیم‌هایشان به فصل آینده لیگ قهرمانان اروپاست.

 شرایط جدول

منچسترسیتی با 64 امتیاز در رده چهارم، یک امتیاز و یک پله بالاتر از رقیب همشهری ایستاده است.

پوگبا، غایب بزرگ

منچسترسیتی،فرناندینیو، گوندوگان، خسوس، فرناندینیو، آگوئرو، سانیا و سیلوا را ندارد منچستریونایتد هم از حضور اسمالینگ، جونز، ماتا، روخو و  والنسیا  محروم است و 3 مصدوم جدید به نام‌های هررا و  و زلاتان دارد. خبر بد برای هواداران شیاطین سرخ اینکه پوگبای فرانسوی هم به دلیل آسیب‌دیدگی توان همراهی تیمش را ندارد.

رویارویی‌های قبلی

در 183 دربی قبلی، منچستریونایتد با 72 برد شرایط بهتری دارد. منچسترسیتی 50 بار به برتری رسیده و 51 رقابت هم برنده نداشته است.

نکات کلیدی

 رونی در تمام رقابت‌ها در دربی منچستر با 11 گل بیش از هر بازیکنی گل زده  اما در 5 دیدار اخیر هیچ گلی نزده است. در سوی مقابل  سرخیو آگوئرو در 5 بازی متوالی در لیگ برتر برای منچسترسیتی گل زده و اگر یک گل دیگر بزند با بهترین رکورد خودش برابری می‌کند.

 آخرین بازی 2 تیم در روزپنج‌شنبه، نوامبر سال 1994 به لطف هت‌تریک آندری کانچلسکیس با برتری 5 بر صفر منچستریونایتد به پایان رسید.

ژوزه مورینیو در 4 دیدار اخیر در لیگ برتر مقابل سیتی هیچ بردی کسب نکرده اما بین سال‌های 2005 تا 2014 ، 6 بازی پشت سر هم مقابل رقیب را برد.

 گواردیولا در صورت برد می‌تواند تبدیل به چهارمین مربی شود که در هر 2 بازی رفت و برگشت در دربی منچستر پیروز شده است. قبل از او جان بنتلی، اسون گوران اریکسون و مانول پیگرینی به این رکورد دست پیدا کردند.

 منچستر سیتی در 15 بازی خانگی این فصل در لیگ تنها یک بار شکست خورده اما فقط منچستریونایتد با 9 مساوی بیشتر از آن‌ها در بازی‌های خانگی مساوی کرده است.

ترکیب احتمالی

منچستریونایتد: دخئا، بیلی، والنسیا، بلیند، دارمیان، هررا، فلینی،یانگ، مخیتاریان، لینگارد، راشفورد

 منچسترسیتی: براوو، ناواس، کیلیشی، اوتامندی، کمپانی، فرناندینیو، توره، دی‎‌بروین،سانه، استرلینگ، آگوئرو