گزارش آماری/ استقلال در هفته‌های اول لیگ برتر؛ آنها در خانه نمی‌بازند!

گزارش آماری/ استقلال در هفته‌های اول لیگ برتر؛ آنها در خانه نمی‌بازند!

پایگاه خبری فوتبالی- به حکم قرعه، استقلال و سپاهان برای سومین بار در تاریخ لیگ برتر، در همان افتتاحیه به مصاف هم می‌روند.

 به گزارش فوتبالی، دیداری که هرگز، استقلال بازنده‌اش نبوده ولی همیشه فصل برگزاری‌اش با قهرمانی سپاهان به پایان رسیده است.

تیمی که در 15 دوره ابتدایی لیگ برتر هرگز در بازی اول فصل شکست نخورده بود، حالا فقط 2 برد در 6 دوره اخیر دارد (و هر دو برابر تیم‌های تازه‌وارد بوده یعنی مس رفسنجان و هوادار)، در 3 دوره از 5 دوره آخر گل نزده و 2 بار هم باخته است. استارت نبردن‌های استقلال در هفته اول با منصوریان خورد؛ مساوی در لیگ شانزدهم (برابر نفت) و شکست در لیگ هفدهم (به صنعت نفت). شفر در لیگ هجدهم نتوانست استقلال را به ریل برد برگرداند و مساوی کرد و سپس نوبت به استراماچونی رسید تا با کپی از دست منصوریان، با باخت استارت بزند. این طلسم اما با حضور محمود فکری شکست و استقلال بعد از 4 فصل، هفته اول را برد. فصل قبل هم مجیدی، با برد عملیات قهرمانی بدون باختش را استارت زد. 

استقلال یک رکورد دیگر هم در هفته‌های اول دارد؛ آنها هرگز به عنوان میزبان و در خانه، فصل را با باخت شروع نکرده‌ و صاحب 9 برد و 4 مساوی شده‌اند. هر 2 شکست آبی‌ها در افتتاحیه بیرون از تهران بوده: صنعت نفت در آبادان و ماشین‌سازی در تبریز.

استقلال در 7 فصل آخری که لیگ را با یک بازی خانگی استارت زده، تنها یک بار دروازه‌اش باز شده است: برابر نفت و توسط ارسلان مطهری. آنها در هر 3 میزبانی آخرشان در هفته اول، کلین‌شیت کرده‌اند. زیرنظر یک مربی خارجی، استقلال در هفته‌های اول فصل چنین نتایجی گرفته است: برد با کخ (برابر پاس)، مساوی با شفر (برابر پیکان) و باخت با استراماچونی (برابر ماشین‌سازی).

لیگ اول: برق شیراز یک - استقلال یک

لیگ دوم: استقلال 3- پاس یک

لیگ سوم: پاس 2- استقلال 2

لیگ چهارم: استقلال یک - استقلال اهواز یک

لیگ پنجم: استقلال 4- صبا یک

لیگ ششم: استقلال 2- ذوب‌آهن یک

لیگ هفتم: استقلال 3- استقلال اهواز 2

لیگ هشتم: استقلال 2 - ابومسلم صفر

لیگ نهم: استقلال یک - سپاهان صفر

لیگ دهم: شهرداری تبریز 2- استقلال 3

لیگ یازدهم: سپاهان یک- استقلال یک

لیگ دوازدهم: استقلال یک – آلومینیوم هرمزگان صفر

لیگ سیزدهم: گسترش فولاد یک - استقلال 2

لیگ چهاردهم: راه‌آهن یک - استقلال 2

لیگ پانزدهم: سیاه‌جامگان یک - استقلال 2

لیگ شانزدهم: استقلال یک- نفت یک

لیگ هفدهم: صنعت نفت یک- استقلال صفر

لیگ هجدهم: استقلال صفر- پیکان صفر

لیگ نوزدهم: ماشین‌سازی یک- استقلال صفر

لیگ بیستم: استقلال 2- مس رفسنجان صفر

لیگ بیست و یکم: استقلال یک- هوادار صفر

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی