پیش بازی لستر سیتی - پورتو؛ روباه ها به دنبال ماجراجویی اروپایی

پیش بازی لستر سیتی - پورتو؛ روباه ها به دنبال ماجراجویی اروپایی

وبسایت رسمی برنامه نود - هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری 8 بازی در سه شنبه شب آغاز می شود که در یکی از این مسابقات، لستر سیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس، میزبان تیم با تجربه و پر افتخار پورتو است.

به گزارش وبسایت نود، مسابقه تیم های لستر سیتی و پورتو در چارچوب هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا، ساعت 22.15 سه شنبه 6 مهر 1395 در ورزشگاه کینگ پاور شهر لستر به قضاوت جانیت جاکر داور ترکیه ای برگزار خواهد شد. این بازی، نخستین رویارویی رسمی این دو تیم محسوب می شود. لستر سیتی در حال حاضر، شرایط چندان مناسبی در فصل جدید لیگ برتر ندارد ولی یاران کلودیو رانیری در نخستین بازی اروپایی، نتیجه خوبی گرفته و اولین برد تاریخ باشگاه لستر در لیگ قهرمانان اروپا را با نتیجه قاطعانه 3-0 مقابل کلاب بروخه در بلژیک رقم زدند اما پورتو در بازی نخست، نتیجه ای بهتر از تساوی 1-1 را مقابل کپنهاگن به دست نیاورد. پیروزی لستر در این بازی، شانس صعود روباه ها از این گروه نه چندان دشوار را بسیار زیاد خواهد کرد.

نکات آماری بازی:

پورتو طی 17 بازی اروپایی در خاک انگلیس، هرگز نتوانسته تیم های این کشور را شکست بدهد. این تیم پرتغالی، 15 شکست را در این بازی ها تجربه کرده و هرگز کلین شیت نداشته است.

اولین برد اروپایی لستر سیتی در نخستین حضورش در لیگ قهرمانان اروپا باعث شد تا روباه ها تبدیل به سومین تیم انگلیسی پس از منچستر یونایتد و نیوکاسل یونایتد بشوند که در نخستین حضور در این تورنمنت، به پیروزی دست می یابند.

اولین شوت به سوی دروازه بازیکن های لستر در لیگ قهرمانان اروپا، تبدیل به اولین گل آنها در تاریخ این مسابقات شد. ریاض محرز در بازی مقابل بروخه، 3 شوت به سوی دروازه حریف زد که 2 شوت وی به تور دروازه این تیم بلژیکی چسبید.

لستر سیتی ششمین باشگاهی است که تحت مربیگری کلودیو رانیری در لیگ قهرمانان اروپا حضور می یابد. فقط کارلو آنچلوتی، 7 تیم متفاوت را در این تورنمنت هدایت کرده است. رانیری به همراه چلسی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان 04-2003 راه یافت.

پورتو طی 8 بازی خارج از خانه اخیر در لیگ قهرمانان اروپا، فقط 2 بار باخته است. پر افتخارترین باشگاه پرتغال پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2004، هرگز از مرحله یک چهارم نهایی، بالاتر نرفته است.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

به نظر می رسد که جیمی واردی و ریاض محرز پس از نمایش ضعیف یک نیمه ای در شکست 4-1 مقابل منچستر یونایتد، آماده حضور مجدد در ترکیب اصلی لستر و بازگشت به روزهای اوج باشند. همچنین مصدومیت کاسپر اشمایکل نیز به پایان رسیده ولی هنوز میزان آمادگی وی برای حضور درون دروازه لستر نامشخص است.

نمایش ضعیف دنیل آمارتی باعث شده تا شانس حضور اندی کینگ در ترکیب اصلی لستر افزایش یافته ولی به نظر می رسد که همچنان، اسلام سلیمانی به شینجی اوکازاکی ترجیح داده شود. سلیمانی بارها با پیراهن اسپورتینگ مقابل پورتو قرار گرفته و شناخت خوبی از این تیم دارد.

پورتو به جز مکسی پریرا، هیچ بازیکن مصدوم یا محرومی در این بازی نداشته و با تمام قوا به لستر سفر کرده است.

ترکیب احتمالی دو تیم از نگاه وبسایت هو اسکورد:

پیش بینی نتیجه بازی از نگاه وبسایت هو اسکورد:

4464