سوژه روز/ چشمک استقلال به جوانگرایی

سوژه روز/ چشمک استقلال به جوانگرایی

پایگاه خبری فوتبالی- جواد نکونام برای ساختن استقلال، روی مهره‌های جوان، حساب ویژه‌ای باز کرده است.

به گزارش فوتبالی، آبی‌های پایتخت که در چند وقت اخیر، روزهای فوق‌العاده سختی را تجربه کردند، بعد از جذب نفراتی نظیر مهرداد محمدی، آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی که جز سهمیه‌های بزرگسالان این تیم محسوب می‌شوند، سراغ بازیکنان جوانتر رفته‌اند.

آنها محمدرضا خالدآبادی دروازه‌بان فصل قبل تیم هوادار و تیم ملی زیر ۲۳ سال را جذب کردند و سپس با آریا برزگر مهاجم اسبق پرسپولیس وارد مذاکره شدند و او را به خدمت گرفتند و بعد از بعد از جذب این دو نفر، از منتظر محمد کاپیتان تیم ملی زیر ۲۳ سال عراق هم که به تازگی فاتح مسابقات غرب آسیا با این تیم شد رونمایی کردند و احتمال آبی‌پوش شدن سامان تورانیان مدافعان جوان مس کرمان هم وجود دارد.

چنین خریدهایی بی‌شک نشان دهنده آن است که باشگاه استقلال و جواد نکونام به دنبال جوانگرایی در تیمشان هستند و می‌خواهد پایه استقلال را بر اساس جوانان جویای نام بنا کنند. در همین راستا مدیریت استقلال از مدتها قبل و به خواست نکونام با یاسین سلمانی و محمد حسین اسلامی هم وارد مذاکره شده است هر چند که گفته می‌شود با توجه به جذب منتظر محمد، بعید است که استقلال مثل گذشته، به صورت جدی پیگیر جذب یاسین سلمانی باشد. 

نکونام برای حردانی و یامگا رقیب تراشید

تورانیان که از او به عنوان خرید بعدی آبی‌ها نام برده می‌شود، توانایی بازی در پست‌های دفاع راست، هافبک راست و وینگر راست را دارد، توانست در مقطعی نظر کارلوس کی‌روش سرمربی وقت تیم ملی را جلب کند و در لحظات پایانی بازی دوستانه ایران و نیکاروگوئه با پیراهن تیم ملی به میدان رفت تا بعد از علی سامره، احمد حسن‌زاده و آرش برهانی به چهارمین بازیکن کرمانی تیم ملی تبدیل شود . 

این بازیکن که به نوعی جایگزین تیکدری‌نژاد در لیست نکونام شد، می‌تواند هم رقیب صالح حردانی برای بازی در سمت راست خط دفاعی باشد و هم با یامگا برای بازی در پست وینگر راست، رقابت کند. البته تورانیان باید روی کیفیتش کار کند و هنوز تا وینگر با کیفیت شدن، راه درازی دارد.

۹۰۹۸