گزارش آماری/ بهترین گلزنان دربی اصفهان

گزارش آماری/ بهترین گلزنان دربی اصفهان

پایگاه خبری فوتبالی- دربی اصفهان، 29 فروردین به ایستگاه 46 در تاریخ لیگ برتر می‌رسد.

به گزارش فوتبالی، دیداری که البته در رقابتهای دیگر هم تکرار شده است: جام حذفی، لیگ قدس، لیگ تخت جمشید و غیره. در لیگ برتر، سپاهان 21 بار برنده شده و 62 گل هم زده است. در سوی مقابل، ذوب‌آهن 12 برد و 37 گل زده دارد. بهترین گلزنان دربی‌های لیگ برتری اصفهان چه کسانی هستند؟

* مهدی رجب‌زاده/ 5 گل

  صدرنشین جدول گلزنان دربی لیگ برتری اصفهان، مهدی رجب‌زاده است که 5 گل در این بازی زده و هر 5 گل را هم با پیراهن ذوب‌آهن. او این 5 گل را در 4 بازی زده و با گلزنی او، ذوب‌آهن در دربی، 2 برد و 2 باخت دارد.

  1- دربی رفت لیگ سوم/ برد 3 یک ذوب‌آهن

  2- دربی برگشت لیگ سوم/ باخت 2 یک ذوب‌آهن

  3- دربی برگشت لیگ ششم/ برد 2 یک ذوب‌آهن

  4 و 5- دربی برگشت لیگ دوازدهم/ باخت 4 به 3 ذوب‌آهن

* محرم نویدکیا/ 4 گل

  اسطوره و نماد سپاهان، 4 گل در لیگ برتر وارد دروازه ذوب‌آهن کرده است. در این 4 بازی، سپاهان صاحب 4 برد شده و این رکورد ویژه نویدکیاست که هرگاه در دربی گل زده، تیمش برنده از زمین خارج شده است. آخرین گل شماره 4، فوق‌العاده مهم و کلیدی بود؛ در این بازی سپاهان با 3 گل جلو افتاد، ذوب‌آهن کامبک زد و بازی را به تساوی کشید ولی دقیقه 90، نویدکیا گل چهارم و برتری را به ثمر رساند تا هم خودش 4 گله شود، هم تیمش بازی را ببرد و هم رکوردش (بردن دربی وقتی گل می‌زند) حفظ شود.

  1- دربی برگشت لیگ 2/ برد 4 صفر سپاهان

  2- دربی برگشت لیگ 3/ برد 2 یک سپاهان

  3- دربی رفت لیگ 12/ برد 4 صفر سپاهان

  4- دربی برگشت لیگ 12/ برد 4 به 3 سپاهان

* ادموند بزیک/ 4 گل

  بعد از ترک پرسپولیس و حضور در سپاهان، روزگار درخشانی برایش ایجاد شد و او توانست آقای گل لیگ برتر هم شود. بزیک 4 بار با پیراهن سپاهان، دروازه ذوب‌آهن را باز کرد. در این 3 بازی، سپاهان برنده شد و او نیز رکوردی مانند نویدکیا ثبت کرد. بزیک سابقه دبل کردن برابر همشهری اصفهانی را هم دارد.

  1- دربی رفت لیگ 1/ برد 2 صفر

  2 و 3- دربی برگشت لیگ 2/ برد 4 صفر

  4- دربی برگشت لیگ 3/ برد 2 یک

* محمدرضا خلعتبری/ 4 گل

  ویژه‌ترین مورد در بین 4 گله‌های دربی اصفهان؛ خلعتبری با پیراهن هر دو تیم توانسته در این بازی گل بزند؛ 2 بار با پیراهن ذوب‌آهن و 2 بار هم به عنوان بازیکن سپاهان و جالب اینکه 3 تا از این 4 بازی برنده نداشت. تیمهای خلعتبری در روز گلزنی او در دربی، بازنده نشدند.

  1- دربی برگشت لیگ 7/ تساوی 2 بر 2/ گلزنی برای ذوب‌آهن

  2- دربی رفت لیگ 10/ برد یک صفر ذوب‌آهن

  3- دربی برگشت لیگ 14/ تساوی یک یک/ گلزنی برای سپاهان

  4- دربی برگشت لیگ 15/ تساوی یک یک/ گلزنی برای سپاهان

* 5 بازیکن 3 گله

  نام 5 بازیکن 3گله در تاریخ دربی‌های لیگ برتری اصفهان دیده می‌شود. از این جمع، 3 نفر سپاهانی هستند: شهریار مغانلو، محمود کریمی و رسول خطیبی. 2 بازیکن دیگر با پیراهن ذوب‌آهن 3 بار دروازه رقیب را در لیگ برتر باز کردند: مرتضی تبریزی (که یک گل هم در جام حذفی زد) و محسن مسلمان.

* نکته عجیب

  در تاریخ دربی اصفهان هرگز یک بازیکن موفق به ثبت هت‌تریک نشده است. 45 رویارویی در لیگ برتر بین سپاهان و ذوب‌آهن برگزار شده و «دبل»های زیادی هم در این بازی رقم خورده ولی هنوز بازیکنی نتوانسته زمین را با ثبت 3 گل زده ترک کند.

* مورد ویژه

  شهریار مغانلو در هر 3 دربی اخیر اصفهان، موفق به باز کردن دروازه ذوب‌آهن شده است. و او تنها بازیکن تاریخ این بازی است که توانسته چنین کاری کند. مغانلو حالا این فرصت را هم دارد که با زدن یک گل دیگر، خودش را به جمع 4 گله‌ها برساند.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی